http://wisdom.sakura.ne.jp/system/opengl/gl10.html
からCで書かれたサンプルをお借りし、Pythonに変換してみました。自分でサンプルを作ろうとしたのですが、うまくいかなかったので、助かりました。ありがとうございました。
OpenGL provides Timer function by glutTimerFunc to add specified delay in execution. I refered a sample program from
http://wisdom.sakura.ne.jp/system/opengl/gl10.html
and translated it into Python.
# OpenGL Timer sample in Python
import sys
from OpenGL.GL import *
from OpenGL.GLU import *
from OpenGL.GLUT import *
top = -0.9
isUp = 1
def disp():
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT)
glBegin(GL_POLYGON)
glVertex2f(-0.9 , -0.9)
glVertex2f(0 , top)
glVertex2f(0.9 , -0.9)
glEnd()
glFlush()
def timer(value):
global top, isUp
if top > 0.9:
isUp = 0
elif top <= -0.9:
isUp = 1
if isUp:
topadd = 0.1
else:
topadd = -0.1
top = top + topadd
glutPostRedisplay()
glutTimerFunc(1000 , timer , 0)
glutInit(sys.argv)
glutInitWindowPosition(100 , 50)
glutInitWindowSize(400 , 300)
glutInitDisplayMode(GLUT_SINGLE | GLUT_RGBA)
glutCreateWindow("Kitty on your lap")
glutDisplayFunc(disp)
glutTimerFunc(100 , timer , 0)
glutMainLoop()
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